onsdag den 12. juni 2013

Familie-leg

fint vejr + grundlovsdag = en dag på legepladsen.
På grundlovsdag var der dømt familiedag for vores lille familie, men pengene er små, så udfordringen lå i at finde på noget der var gratis :-)
Når man beslutter at dagen skal være gratis, kan man pludselig kun finde på ting der koster penge.
Vores hjerner kom på arbejde... en tur i zoo... nej... en tur  i svømmehallen... nej... køre hjem til farmor og farfar... nej, der er for langt. Puuuhhhaaa, vores fantasi kom på prøve. Vi ville gerne finde på noget der var spændende for Aya-pigen.
Vi bor i Odense og her er der egentlig mange skønne legepladser... så hvorfor vi havde så svært ved at finde på noget aner jeg ikke. Vi endte med at tage ned til mosen. Her er der en større legeplads. Vi var i tvivl om Aya ville få noget ud af det. Hun er 1 år og har endnu ikke fået gang i ,det de voksne kalder, "at gå". Det skulle senere vise sig at det ikke var noget problem! Jeg pakkede alt det nødvendige (og lidt til) og så tog vi vores cykler og kørte af sted!!!
Vi ankom til legepladsen. Aya var allerede helt vild... der var fyldt med børn på legepladsen.
Jeg satte mig på et tæppe, for at nyde solen og hækle lidt, alt imens fareren og Aya tonsede legepladsen igennem.




og senere




Desuden var der sand, vand, ænder, ællinger og svaner der skulle kigges på. Der var ingen tvivl om at hun hyggede sig.
senere:







Vi var på legepladsen i nogle timer.
på cykelturen hjem hørte vi ikke meget til Aya bag på cyklen.
Der skete nemlig der her:




Aya snork-boblede hele vejen hjem på cyklen. Det skal siges at vi ikke cykler i hygge-tempo, så jeg aner ikke hvordan hun har kunnet sove.

Det var en hyggelig dag!!! jeg har hørt det før, men nu gentager jeg det... hygge behøver ikke at koste noget!!!

Hvis der er nogen derude som har flere ideer til aktiviteter for familier som os, der ikke koster noget , så er i velkommen til at skrive her. :-)
Vi kan sagtens bruge inspirationen!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar