tirsdag den 2. juli 2013

Sunde tiltag i kosten

 Skønhed kommer indefra... Det er meget muligt... Men det indvendige behøver nødvendigvis ikke at være skjult bag for mange kilo. Jeg prøver derfor at komme af med de kilo jeg har skrabet til mig i løbet af min graviditet og (ikke mindst) barslen!
Jeg søger derfor med "lys og lygte" måder at leve sundere på. 
Jeg er startet til crossfit i Odenses fedeste træningscenter, løfteriet. Det kan varmt anbefales!!! De byder på hård træning, afslappet stemning og lyst til mere (det er ikke sket for mig før)!!! De er et par veninder der har fundet lykken i det :-)
Nu skal kosten så også revideres og med min baggrund indenfor ernæring og sundhed, så burde det jo ikke været et problem... Men, men, men jeg må indrømme at jeg mangler inspiration til madlavningen hvor man mest muligt undgår kulhydraterne.
Her til aften syntes jeg så at det lykkedes at lave en vildt lækker aftensmad :-)



Blomkålsris med kalkun bacon og paprikakylling. 
Paprikakylling er bare kyllingfilleter drysset med paprika, salt, peber og så i ovnen.
Kankunbacon steges på panden, rives i stykker i steges videre med blomkålsrisene.
Blomkålsris er heller ingen kunst, men i får lige opskriften alligevel:

Blomkålsris:
1 blomkålshoved
1-2 fed hvidløg
Chili
Salt
Peber

1 blomkålshoved rives. Ristes på panden med hvidløg, en smule chili, salt og peber.
Tip: vi stegte blomkålsrisene med et æg. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar